Kies Keyport – MeetTheYoungsters en Employer Branding

Datum van item

14 juli 2022

Categorie van item:

Nieuws

Aantal likes:

Aantal reacties:

0 reacties

Aantal weergaven:

56x bekeken

“Kennis is er om te delen. Kies Keyport biedt je deze Whitepaper van Randstad graag cadeau en nodigt je van harte uit om zelf aan de slag te gaan met Employer Branding in je eigen regio!”

Kies Keyport – MeetTheYoungsters timmeren gestaag aan de weg. Naast meer dan 500 bedrijven en ruim 10.000 studenten is er ook weer ruimte voor events, gastlessen en bedrijventours.

In samenspraak met de gemeente Weert en Parkmanagement Weert organiseerden we op 14 juni een bedrijventour naar Uniteq, IRS Robotics, Trespa, Perfetti van Melle en Smits van de Broek. Andere gemeenten volgen later dit jaar in het kader van het project Kies Keyport. Projectleider Jeroen Hollewijn licht toe: “Als je in contact wil komen met studenten, zul je op tijd in actie moeten komen. Om te beginnen door je bedrijf te profileren met een onderscheidende identiteit. Een insteek vanuit de vraag “hoe komen we aan nieuw personeel” die is achterhaald. De kunst is om jezelf als bedrijf op de kaart te zetten en je bedrijf zichtbaar te maken bij het talent van de toekomst. Daarnaast moet je inhoud geven aan goed werkgeverschap, duurzaamheid en inclusiviteit.”

 

Tijd voor actie

Pascal Stappers van Perfetti van Melle kan dat beamen: “In de afgelopen tijd hebben we van alles gedaan aan de uitstraling van ons pand, de inrichting is aangepakt, we hebben goede WIFI…. maar hoe gaan we de nieuwe generatie bereiken? Niet meer via de traditionele weg door recruiters te betalen en te adverteren in de plaatselijke media. Die tijd is echt voorbij. We zullen veel meer contact moeten leggen met scholen, zoals Keyport – MeetTheYoungsters dat doet. En elkaar ontmoeten.“ Op 14 juni deed Perfetti van Melle mee aan de bedrijventour die Parkmanagement Weert in samenspraak met de gemeente en MeetTheYoungsters organiseerde. “Dat zal niet meteen kandidaten opleveren, maar we werken wel aan de bekendheid van ons bedrijf. Indirect en op de lange termijn. Daarnaast zullen we moeten investeren in online profilering, met korte filmpjes, leuke vlogs en een goede website. En we moeten aandacht hebben voor een gezonde werk-privé balans, duurzaamheid en sociale activiteiten. Want ook dat vindt de nieuwe generatie belangrijk.”

 

Werk maken van employer branding?

Bekijk hier de flyer Kies Keyport – Meet The Youngsters met aanbod. Naast een bedrijfsprofiel met matchingsopties kun je kiezen voor een uitgebreid partnership met eigen bedrijfsvlog en serious gaming. Een aanvullende optie is meedoen aan Tours de Keyport waarbij een beperkt aantal studenten – die vooraf zijn gematcht op basis van interesses en motivatie – een bezoek brengt aan jouw bedrijf. Na de zomer gaan we aan de slag met het organiseren van een Keyport College Tour waarbij een ondernemer een podium krijgt voor een volle collegezaal.

 

Bron: Keyport