Business Innovation Program Food (BIPF)
Over dit programma
Zie je voor jouw bedrijf kansen om bij te dragen aan een duurzaam en gezond voedselsysteem? Met het Business Innovation Program Food (BIPF) helpen we je om scherp te krijgen welke ideeën kansrijk zijn en hoe je deze vertaalt tot concrete nieuwe verdienmodellen voor jouw bedrijf. Start je avontuur en maak van jouw idee een succesvolle business case.
De inschrijving voor de 6e editie die op 15 maart start is geopend.
Op 1 februari is de introductieworkshop gepland!
Tijdens deze online workshop maak je laagdrempelig kennis met de inhoud van het programma, de trainers en is er alle ruimte om vragen te stellen. Zo weet je zeker of het volledige programma bij jou past: een mooie kans op een start met een voorsprong!
De uitgebreide informatie lees je hier.
Voor wie?
Het Business Innovation Program Food ondersteunt startups èn bestaande MKB-bedrijven, die met hun idee een krachtige bijdrage willen leveren aan de voedseltransitie. Binnen 10 modules krijg je antwoorden op belangrijke vragen die uiteindelijk jouw basis zullen vormen voor een gezonde businesscase. Al meer dan 50 bedrijven hebben reeds met succes deelgenomen aan het programma. Deelnemers zijn divers, denk hierbij aan land-en tuinbouw, de voedselverwerkende industrie, data- en technologiebedrijven en (logistieke) dienstverleners en vele anderen.
In het kort:
Transitie: circulariteit en gezondheid
Startdata: 2 keer per jaar, op 15 maart start de 6e editie
Looptijd: 10 weken
Doelgroep: Startups en gevestigd MKB met een innovatief concept; hoofdzakelijk agrofood, maar geen strikte voorwaarde
Doel: Opzetten van een business case rondom efficiënt grondstoffengebruik en verwaarding van reststromen
Kosten: Geen eigen bijdrage ondernemer
Ervaringen eerdere deelnemers
COMPUTD:
"Tijdens het programma zit je in een innovatieve omgeving, naast dat je kritischer naar je eigen bedrijf kijkt, leer je ook veel van anderen.”
Looop:
Het verhaal van Looop lees je hier.
Grassa:
Marieke Vanthoor, Grassa: "Het Business Innovation Program Food helpt heel sterk om de klantvraag te specificeren. Welk doel dient je technologie en wat is de juiste doelgroep zijn vragen waarmee je uitgebreid aan de slag gaat. Een technologie gedreven bedrijf kan de klant wel eens uit het oog verliezen, BIPF helpt om focus te krijgen."
Meer informatie?
Wil je meer weten over dit programma? Klik op de onderstaande button en neem contact op met LIOF!