Een oppervlakte van meer dan 124.000 m2, 3200 exposanten uit 80+ landen en meer dan 78.000 bezoekers waren aanwezig op de grootste en belangrijkste beurs van de wereldwijde AgroFood-handel: de Fruit Logistica in Berlijn. Nederland was met maar liefst 321 deelnemers één van de grootste spelers op de beurs. Limburg was vertegenwoordigd met maar liefst 31 bedrijven.
Nieuwe innovaties
Er was dit jaar veel aandacht voor nieuwe verpakkingsvormen. Een specifiek Limburgs voorbeeld van een nieuwe product is het voedselpakket van ZON. In samenwerking met Unilever introduceerde zij een verspakket speciaal voor de Duitse markt, waarbij elk pakket minimaal 200 gram groenten per persoon bevat.
Fruit Logistica
De beurs biedt een compleet beeld van de nieuwste innovaties, producten en diensten voor elke schakel in de internationale toeleveringsketen binnen de sector. Vele producenten, handelaren, telers, importeurs, exporteurs, telersverenigingen, zaadbedrijven en marketingorganisaties hebben elkaar wederom ontmoet. Tijdens de Fruitlogistica is het relevant om de Limburgse Agrofood sector te promoten en kennis en netwerk te vergroten. Kennis en inspiratie delen met collega’s is ook de reden geweest dat ZON fruit & vegetables uit Venlo en Provincie Limburg voor het eerst een Captains Dinner voor managers en besluitvormers hebben georganiseerd.
De beurs is voor iedereen te bezoeken of mogelijk om met een eigen stand deel te nemen aan de beurs. Volgend jaar vindt de Fruit Logistica Berlijn plaats op 5-7 februari 2020.
Bronnen: Fruit Logistica, Brightlands